Què és Escoles + Sostenibles?
El Programa Escoles + Sostenibles va néixer l’any 2001 en el marc del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat de Barcelona, amb l’objectiu de contribuir a la sostenibilitat des de l’educació i amb el reconeixement de les escoles com a agents de canvi a la ciutat.
Es per això que des el nostre centre es promou l’adhesió dels alumnes a formar part d’aquesta xarxa, formada per 352 centres (dades curs 2017-2018) i en la que hi han participat un total de 461 al llarg dels seus 16 anys de recorregut.
Durant tots aquests anys, l’escola ha desenvolupat un ventall d’iniciatives de millora de la pròpia escola i de l’entorn. Cada curs es presenta un nou projecte comú a tota l’escola, perquè els nens i nenes s’enrolin també en aquest engrescador projecte col·lectiu.
OBJECTIUS
-
Impulsar la cultura de la sostenibilitat, una cultura en construcció, que suposa repensar com organitzem la nostra societat i les nostres vides, de manera que trobem solucions que augmentin la nostra qualitat de vida i que minimitzin els impactes que degraden el medi i els recursos.
-
Formar persones que siguin motor de canvi i capacitar-les per a l’acció conscient.La cultura de la sostenibilitat té a veure amb noves maneres de veure el futur comú i de participar en la resolució de problemes (repensar, experimentar, innovar). Per aconseguir un món més sostenible l’educació no ha de perpetuar un sistema que no funciona.
-
Incorporar criteris de sostenibilitat en tots els àmbits de la nostra tasca educativa. A tal fi ajudem de desenvolupar:
* Una mirada crítica sobre el que fem.
* Obrir horitzons de possibilitats sobre el que podem fer. -
Formar persones conscients d’elles mateixes, del seu entorn i dels límits ambientals, que se senten responsables de cercar camins per a un desenvolupament ecològicament viable, socialment equitatiu i econòmicament eficaç per distribuir riquesa.
-
Ser persones actives i creatives, hàbils per clarificar valors i interessos, imaginar alternatives, negociar solucions i participar en la seva implementació.
L’objectiu d’aquesta etapa és el de proporcionar la formació integral necessària per tal que cada nen i nena per tal de desenvolupar al màxim les seves capacitats:
Fem el seguiment de les diferents necessitats educatives oferint seguiment orientació als alumnes i a les seves famílies.
Treballem amb diverses metodologies, agrupaments i estratègies que respecten el seu ritme d’aprenentatge i tenen en compte les possibilitats de cadascú.
-
SALUT I BENESTAR
Posant la mirada en els ODS i sota la temàtica d’aquest any «Salut i Benestar» enfoquem els APS, ABP I PROJECTES al voltant d’aquest objectiu.
Compromís amb el món dels ODS
- El planeta
- Les persones.
- Pau i justicia
-
COEDUCACIÓ
Durant el curs 2018-19 hem treballat a tots els cursos i a totes les etapes, la coeducació sota el lema AQUÍ HI CABEM TOTS.
Així s’han fet activitats sobre el repartiment de tasques a l’entorn familiar, sobre les oportunitats professionals, en contra del sexisme i la violència de gènere…
Dins el projecte Improversem hem rapejat i glossat. Dins el projecte «poesía con nombre de mujer» hem recitat i dins el projecte «dones cèlebre» hem conegut científiques que ens han portat a investigar al laboratori.
-
SOROLL QUE DESCONCENTRA
Durant el curs 2017-18 hem participat en un projecte sobre el soroll contaminant.
Hem mesurat els decibels de les aules i pasadisos. Hem fet un estudi estadístic de com el soroll afecta a la capacitat de concentració passant proves en diferents contextos.
-
CONGRÉS DE CIÈNCIA
Els alumen de 5é participen cada curs al congrés de ciències de les escoles de Barcelona.
Proposem un tema d’investigació, investiguem, preparem l’exposició i el presentem al congrés.