Skip to main content

L’etapa d’educació Infantil inclou de 0-3 anys (primer cicle) i de 3-6 (segon cicle). A l’escola treballem a partir del segon cicle; per tant s’inicien a P3 fins a P5.

Durant aquesta etapa treballem de forma integral “l’aprenentatge significatiu”, on s’estimula el llenguatge, es treballa psicomotricitat, el desenvolupament del pensament lògic matemàtic etc.  És important també, desenvolupar totes les habilitats, destreses i coneixements per a establir les bases per a la futura lectoescriptura i fomentar el creixement dels infants com a persones crítiques i responsables.

Els racons són espais dins de l’aula on els alumnes poden realitzar activitats diverses de manera autònoma o en petits grups. Cada racó està dissenyat per treballar habilitats específiques com la creativitat, la lectura, les matemàtiques o la resolució de problemes, tot fomentant la curiositat i la participació activa dels nens.

Al llarg d’aquesta etapa els nens i nenes han d’apatar-se a l’entorn escolar gaudint del conjunt de les activitats de consolidació d’hàbits i aprenentatges. 

JUGAR – SOMRIURE – COMPARTIR
DESCOBRIR – TENIR INICIATIVA – APRENDRE A CONVIURE
APRENDRE A SER I ACTUAR , A PENSAR I A COMUNICAR

L’objectiu d’aquesta etapa és el de proporcionar la formació integral necessària per tal que cada nen i nena per tal de desenvolupar al màxim les seves capacitats:

Fem el seguiment de les diferents necessitats educatives oferint  seguiment orientació als alumnes i a les seves famílies.

Treballem amb diverses metodologies, agrupaments i estratègies que respecten el seu ritme d’aprenentatge i tenen en compte les possibilitats de cadascú.

  • CIRCUIT NEUROMOTOR

    El circuit neuromotor a educació infantil és una proposta innovadora, la qual té com a principal objectiu la formació integral de l’infant mitjançant el moviment. Es realitza a primera hora, de manera simultània des d’i3 fins a i5.

    Es considera que l’educació motor en aquestes edats té molts efectes positius i fonamentals pel desenvolupament dels infants (creixement i maduració de la responsabilitats, companyonia, augmenta l’equilibri emocional i l’autoestima, facilita el procés d’aprenentatge de lectoescriptura, etc.).

  • PROJECTE

    El projecte de la classe és canviant, cada any els infants, a partir de la temàtica, escullen què volen ser. A i3 es treballen els animals, a i4 els oficis i a i5 tema lliure. És un projecte interdisciplinari que es treballa al llarg del curs escolar. Parteix dels interessos i de les motivacions dels infants.

  • ENGLISH

    L’Anglès a Educació Infantil és una proposta dinàmica i lúdica que parteix dels interessos dels infants. A més, el Teddy, la mascota d’anglès, ens acompanya durant les sessions, animant als nens i nenes a participar i gaudir de la llengua anglesa. 

  • ESPAIS

    El treball per espais és una metodologia que fomenta l’autonomia dels infants i té en compte els seus interessos. Principalment consten de diferents propostes de jocs/racons centrats en un aspecte concret (joc simbòlic, experimentació, comunicació, creació plàstica, llum…) en el qual els infants estàn en grups heterògenis (de i3, i4, i5).

    Poden experimentar els diferents usos dels llenguatges en un ambient favorable i acollidor; observar, escoltar, parlar, expressar, comunicar, interpretar, representar i crear. 

  • ABJ

    L ‘ABJ (Aprenentatge Basat en Jocs) és una metodologia educativa que utilitza jocs per ensenyar coneixements i habilitats. A través del joc, els nens aprenen de manera activa, divertida i motivadora, treballant temes de manera pràctica i fomentant les bases del treball cooperatiu, la creativitat i la resolució de problemes. Aquesta forma d’aprendre fa que l’escola sigui més entretinguda i atractiva per als infants.