Skip to main content

L’etapa d’educació Infantil inclou de 0-3 anys (primer cicle) i de 3-6 (segon cicle).
A l’escola treballem a partir del segon cicle; per tant s’inicien a P3 fins a P5. Durant aquesta etapa treballem de forma integral “l’aprenentatge significatiu”, on s’estimula el llenguatge, es treballa psicomotricitat, el desenvolupament del pensament lògic matemàtic etc.  És important tambè. desenvolupar totes les habilitats, destreses i coneixements per a establir les bases per a la futura lectoescriptura i fomentar el creixement dels infants com a persones crítiques i responsables.

Per altre banda, les famílies tambè tenen un paper molt important dins de l’escola. Acompanyen tot el procès d’aprenentatge dels infants, i estàn presents dins el dia a dia de l’aula.

Al llarg d’aquesta etapa els nens i nenes han d’apatar-se a l’entorn escolar gaudint del conjunt de les activitats de consolidació d’hàbits i aprenentatges. Els infants han de:

JUGAR – SOMRIURE – COMPARTIR
DESCOBRIR – TENIR INICIATIVA – APRENDRE A CONVIURE
APRENDRE A SER I ACTUAR , A PENSAR I A COMUNICAR

L’objectiu d’aquesta etapa és el de proporcionar la formació integral necessària per tal que cada nen i nena per tal de desenvolupar al màxim les seves capacitats:

Fem el seguiment de les diferents necessitats educatives oferint  seguiment orientació als alumnes i a les seves famílies.

Treballem amb diverses metodologies, agrupaments i estratègies que respecten el seu ritme d’aprenentatge i tenen en compte les possibilitats de cadascú.

  • CIRCUIT NEUROMOTOR

    El circuit neuromotor a educació infantil és una proposta innovadora, la qual té com a principal objectiu la formació integral de l’infant mitjançant el moviment. Es realitza a primera hora, de manera simultània des de P3 fins a P5.

    Es considera que l’educació motor en aquestes edats té molts efectes positius i fonamentals pel desenvolupament dels infants (creixement i maduració de la responsabilitats, companyonia, augmenta l’equilibri emocional i l’autoestima, facilita el procés d’aprenentatge de lectoescriptura, etc.).

  • PROJECTES

    El treball per projectes és una metodologia que permet a l’alumnat pensar, investigar, aprendre dels seus errors, dels companys i d’aquesta manera fomentar el ser crítics.
    El tema escollit per cada projecte pot esdevenir de diferents maneres:
    • Un centre d’interès que afecta la vida de l’escola.
    • Una idea o vivència dels infants.
    • Un esdeveniment relacionat amb l’aula.
    • Una proposta duta a terme per part d’una mestra.

  • ENGLISH

    L’anglès és un eix molt important en Educaciò infantil. Es treballa a partir d’un projecte d’Oxford, en el qual un titella anomenat MOUSE acompanya als infants a cada sessiò, potenciant l’autoestima i l’autonomia de cada infant.

    És planteja l’adquisició de l’anglès des d’una pedagogia dinàmica; mitjançant sobretot jocs, dinàmiques grupals, contes, històries, la PDI etc.

  • ESPAIS

    El treball per espais és una metodologia que fomenta l’autonomia dels infants i té en compte els seus interessos. Principalment consten de diferents propostes de jocs/racons centrats en un aspecte concret (joc simbòlic, experimentació, comunicació, creació plàstica…) en el qual els infants estàn en grups heterògenis (de P3, P4, P5).

    Poden experimentar els diferents usos dels llenguatges en un ambient favorable i acollidor; observar, escoltar, parlar, expressar, comunicar, interpretar, representar i crear.