

Com a part indispensable del nostre projecte educatiu, comptem amb el suport d’un equip d’orientació que assessora a famílies i educadors en el procés d’aprenentatge dels nostres alumnes.
El Departament Psicopedagògic del centre té com a objectiu bàsic de vetllar per la maduració personal i les necessitats educatives dels alumnes. La principal feina d’intervenció és la preventiva i ajudar a pares, alumnat i professorat en el dia a dia.

SIEI
(Suport Intensiu a l’Educació Inclusiva) – L’escola compta amb dotació de professionals que s’incorporen a la nostra plantilla per atendre l’alumnat amb Necessitats Educatives Especials – NEE.
Aquests professionals atenen els alumnes fent codocència dins l’aula afavorint a tot l’alumnat.

ORIENTACIÓ ACADÈMICA
A 4t d’ESO, el nostre alumnat ha d’escollir el seu futur acadèmic i professional. No és una decisió gens fàcil i nosaltres estem encantats/des d’ajudar-los en aquest procés.
Des de la tutoria, els assessorem i organitzem xerrades i activitats relacionades amb l’orientació acadèmica. Si voleu ampliar informació de les propostes d’enguany, entreu a aquest document.
Quan arriba el moment de la preinscripció, els hi acompanyem en tot moment per garantir que cadascú trobi el seu camí.
Com cada any, els hi desitgem molta sort en aquesta nova etapa i ens encantarà que vinguin a visitar-nos per compartir-ho amb nosaltres!

SUPORT ALUMNAT NOUVINGUT
Amb el suport de dues aules d’acollida, una per alumnat de primària i un altre per alumnes de secundària, s’ofereixen un conjunt de recursos i materials per facilitar l’itinerari educatiu de l’alumnat nouvingut en el procés per garantir l’aprenentatge intensiu de la llengua i la progressiva incorporació a l’aula ordinària dins d’un marc d’escola inclusiva.
FUNCIONS
- Detecció i avaluació de dificultats d’aprenentatge, pedagògiques o de rendiment. (Atencionals, lecto-escriptores, motrius, intel.lectuals, hàbits i tècniques d’estudi…)
Assessorament i atenció individualitzada a famílies i alumnes. - Avaluació psicològica d’aspectes del desenvolupament personal de l’alumne/a, així com la vessant cognitiva, conductual, emocional i social. (problemes adaptatius, trastorns de conducta, trastorns afectius, habilitats socials, autoestima,…).
- Orientar i assessorar als educadors sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge i alumnes amb necessitats educatives especials prenent com a punt de referència els aprenentatges curriculars i els seus condicionants.
- Detectar trastorns psicològics o neuropsicològics que requereixin un tractament o derivació posterior.
- Coordinació amb el personal docent, EAP i altres professionals de la salut.
- Tests psicotècnics
- Orientació vocacional i professional.